
Het begin van het project
Deze opdracht begon met een keuze, we mochten allemaal een festival uitkiezen om een huisstijl eromheen te bouwen allemaal gebaseerd op een merkwaarde.

Starten met het vormen van ideeën
Nadat ik mijn festival uit had gekozen was het tijd om het te onderzoeken en op een merkwaarde te komen. ik had hierbij meerdere ideeën zoals “Harmonie” of “Duurzaam” maar de waarde die echt mijn ideeën begonnen te vloeien was de merkwaarde “Ontsnappen”.
Elke keer als ik een video of foto zag van het festival zag ik mensen die waarschijnlijk net als zoveel van ons de hele dag achter een bureau zitten voor ons werk maar ook dat ze dat allemaal achter zich laten om het leuk te hebben daar op Terschelling.
Met dit beeld in mijn brein zette ik de stap naar het volgende deel van de opdracht, een moodboard met het gevoel dat ik wou uitstralen.
Textuur schetsen
Na het maken van een moodboard voor het gevoel wat ik wou overdragen in mijn design ben ik bezig geweest met het schetsen van meerdere ideeën om uiteindelijk bij het begin van de huisstijl te komen






Uitwerking
Als laatste was het tijd om alles wat ik gemaakt had te gebruiken voor de eindsprint, de folder.
ik was gevraagd om een folder te maken van het festival waar mensen die op het festival zouden zijn alle info kunnen krijgen die ze nodig hebben.
ik heb met de natuurlijke lijntekeningen het speelse en ook het duurzame gevoel en in te verwerken en het proberen te versterken met de krijt-textuur. Ook was het plan om het gevoel van ontsnappen weer te geven met het gebruik van veel donker-licht contrast plus het idee van gescheurd papier.

